Köpvillkor

Om Feel Good Jewelry

Företaget är baserat i Stockholm, leveransen hanteras och skickas inom området. Feel Good Jewelry har ingen fysisk butik utan försäljning sker genom webb-butiken på feelgoodjewelry.se. Org nummer: 200107254401. 

Kontakta Feel Good Jewelry

Önskar du att ta kontakt kan du mejla till info@feelgoodjewelry.se med ditt ärende och kontaktuppgifter eller fylla i kontaktformuläret som du hittar HÄR. Du kommer att motta ett svar inom 1-2 arbetsdagar. 

Ändring av berlock

Har du hittat ett armband du vill ha men önskar en annan berlock? Hör av dig med ditt önskemål så fixar vi det till dina preferenser.

Beställning 

En orderbekräftelse skickas till din mejladress när du slutfört en beställning i kassan. Orderbekräftelsen visar informationen om din beställning, pris, vald fakturerings- och leveransadress. Skicka ett mejl till info@feelgoodjewelry.se om du ser att något är felaktigt i orderbekräftelsen.

Leverans och frakt

Din beställning skickas inom 2 arbetsdagar och levereras inom 1-2 arbetsdagar. Har en beställning lagts på en helgdag så skickas det på måndagen därefter. Leveransen sker med PostNord och kan spåras. Du kommer att motta en bekräftelse på att paketet har skickats, där kan du även följa din order med hjälp av en spårningslänk. Handlar du för minst 299 SEK så ingår frakten i din beställning, annars är fraktkostnaden 49 SEK. Ordrarna fraktas endast inom Sverige. 

Har du inte mottagit ditt paket?

Frakten hanteras av PostNord och en spårningslänk skickas med när ordern är skickad. Har du frågor om ditt paket, kontakta PostNord kundservice för vidare hjälp.

Betalningsmetod 

Har du betalat med Klarna och behöver support för retur eller andra frågor kontakta Klarnas kundservice. Dina köp med Klarna hittar du i Klarna appen.

Ångerrätt

Ångrar du en order har du enligt lagen rätt att returnera din vara inom 14 dagar, från och med att du tagit emot den beställda varan. Mejla till info@feelgoodjewelry.se eller fyll i kontaktformuläret om du ångrar ett köp och inkludera ditt namn, adress, ordernummer. Skriv tydligt vilka produkter som returen gäller ifall du har beställt flera produkter. 

Reklamation av vara

Är produkten defekt eller felaktig ska reklamation ske genom att mejla till info@feelgoodjewelry.se eller fylla i kontaktformuläret med så tydlig och detaljerad information som möjligt. Inkludera ordernummer och din kontaktinformation. Vi försöker alltid att leverera en ny produkt men skulle inte det vara möjligt så återbetalas du enligt konsumentskyddslagen. Vi tar på oss kostnaden för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss dock rätten att avvisa en reklamation om det konstateras att produkten inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. När det gäller reklamationer följer vi riktlinjerna från Allmänna Reklamationsnämnden, vilka kan hittas på webbplatsen arn.se.

Nyhetsbrev

Prenumererar du på Feel Good Jewelry nyhetsbrev håller vi dig informerad och uppdaterad om nyheter och erbjudanden i ett marknadsföringssyfte. 

Tvistmål

Om det inte är möjligt att lösa en tvist genom samförstånd med Feel Good Jewelry, vilket vi alltid strävar efter. Kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) genom att besöka deras webbplats på arn.se. Vid eventuell tvist kommer vi att följa beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvister gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas enligt svensk lag.